Thursday, March 6, 2014

Berada di sini skrg..

Assalammualaikum..

Last entry saya ada tulis yg saya akan ditempatkan di Sarawak.. Hari ini hari yg ke 17 saya di Sarawak..

Untuk makluman saya ditempatkan di daerah Betong, antara daerah yg ada di Sarawak ni.

Sumber gambar: http://scottthong.wordpress.com/2007/12/01/jbbc-betong-missions-trip-2007/

Sekolah yg saya bertugas skrg ialah SMK ST AUGUSTINE.

 Gambar\dr Google

Betong..........sebuah pekan kecik yg terletak 4 jam jauhnya dr bandar Kucihg. Pekan kecik yg pusig2 tak akan sesat punyala..hehe. Majoriti kaum di sini ialah Iban. Ada juga Melayu, Cina dll kaum.

Kehidupan di sini boleh dikatakan agak terbatas juga. hanya ada 3buah bank je..tu pon saya xde akaunnya (Agrobank, BSN & Hong Leong). Ikan fresh susah nak dapat..ikan mata merah/froze ada..n of cos rasanya..?? So pilihan yg ada ayam...muak juga ayam hari... Tp sayur murah... I like.. kedai ada..tp kena tau juga halal haramya.. brg mahal la..of cos berbeza dr Semenanjung..

Owh...ada mknn org Sarawak yg saya suka..mee kolok! Sedap!

Pada hari Ahad ada ada pasar tamu.. Petani2 dr kampug akan datang ke pekan Betong untuk meniaga.. Hmm..tgk gambar ayam tu..antara barangan yang djual di sana.. ada juga kelawar, katak, ulat sagu, sayur2 dan macam2..hehehe... nnt sy amik gambar lg ye..

RM14 seekor

Oklah...nnt sambug lg ye..
Now keje asyik check flight ticket punya price je...yela nk balik Semenanjung..haha... kaya..balik kg naik plane je skrg...