Saturday, July 12, 2014

Arissa shawl from TDL

Tudung utk hari raya anda!

Tudung Arissa dr TDL.. 
Cantik dan mudah dipakai. Ini adalah instant shawl. (Mcm syria... sauk ke muka, lilit dan pin)
Ada 8 warna semuanya...
pm di fb or whatsapp/sms 0173249676 utk info.


Harga: RM65

Postage: RM6 (SM)
RM9 (SS)


Panjang: +-155cm

Lebar: +-75cm
Saiz muka: +-52cm
Material: chiffon georgette

Kalau berminat bolehlah whatssap/sms saya 0173249676 utk info selanjutnya..



AR 001
Deep pink + soft pink


 AR 002
Green + light green


 AR003
Tan + pale violet red


 AR 004
Lemon + maroon


 AR005
Dark turqoise + deep purple


 AR006
Medium orchid and peach


AR007
Dark choc + turqoise


AR008
Black + white





Monday, June 30, 2014

Ramadhan 1435H

Assalammualaikum..
Ramadhan datang lg...
Alhamdulillah sempat lg saya berpuasa di tahun ini...dan lebih istimewa kerana saya berpuasa di bumi Borneo...pengalaman...walaupun berjauhan dr family.. 

Oppss...jgn jeles org di Semenanjung..saya berbuka awal dr anda.. :)

Sempena bulan puasa ni, nk share 1 article menarik.. 
Klik sini. (http://quranicgen.com/sister/jangan-ditangisi-haid-itu/)
Nnt baca k!

Semoga amal ibadah kita diterima Allah di sepanjang bulan ini ..amin... 



Thursday, June 19, 2014

Supermarket

Kalau di Semenanjung ada hypermarket or supermarket Giant..
cuba teka kat Betong ni ada supermarket apa?
Tesco? salah...
Jusco...salah...
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

Yeap!!! 
Doremon!




Sunday, April 20, 2014

Jalan-jalan Kuching


Sekolah cuti 4 hari..sempena Good Friday & Easter Moday ( + Sabtu Ahad)
Tujuan utama nak p amik kete housemate saya.. beliau pos dr Semenanjung. Dah sampai then kawan yg ada di Kuching amikkan dulu. 

Petang tu kami jalan2 di Pantai Santubong. Ramai juga org..mgkn sbb cuti pjg.. 







Berhadapan dgn Pantai Santubong ialah Kampung Budaya Sarawak. Tp ms kami pegi dah tutup. Next time la pegi.. Bergambar jelah.



Esoknya travel sendiri dgn kereta..hehe...jadi org Kuching kitak. apa nk susah...GPS kan ada..hehe..

So kami p jln2 d Waterfrot, naik perahu, pegi kedai kek lapis..then balik rest di hotel. Malam tu kami bermalam di Dormani Hotel. Bilik standard harga RM168. Ok juga hotel tu..berdekatan dgn Waterfront, Top Spot etc.. so senang nk jalan2..tp mlm tu hujan...so x dpt le nk jln2 sgt..juz pegi dinner dkt kedai makan dpn hotel. Mkn nasi kerabu u olls..ha..ada gak nasi kerabu kt Kuching..alhamdulillah sedap.





Kedai kek lapis..rambang mata nk beli yg mana 1..



Port wajib amik gambar. 




Antara tempat2 lain kami jalan.. Waterfront, Dewan Undangan Negeri, Astana

#pray4MH370...
tetiba

Nnt cerita lg ye...masa terbatas sikit skrg. Sorry..

Thursday, March 6, 2014

Berada di sini skrg..

Assalammualaikum..

Last entry saya ada tulis yg saya akan ditempatkan di Sarawak.. Hari ini hari yg ke 17 saya di Sarawak..

Untuk makluman saya ditempatkan di daerah Betong, antara daerah yg ada di Sarawak ni.

Sumber gambar: http://scottthong.wordpress.com/2007/12/01/jbbc-betong-missions-trip-2007/

Sekolah yg saya bertugas skrg ialah SMK ST AUGUSTINE.

 Gambar\dr Google

Betong..........sebuah pekan kecik yg terletak 4 jam jauhnya dr bandar Kucihg. Pekan kecik yg pusig2 tak akan sesat punyala..hehe. Majoriti kaum di sini ialah Iban. Ada juga Melayu, Cina dll kaum.

Kehidupan di sini boleh dikatakan agak terbatas juga. hanya ada 3buah bank je..tu pon saya xde akaunnya (Agrobank, BSN & Hong Leong). Ikan fresh susah nak dapat..ikan mata merah/froze ada..n of cos rasanya..?? So pilihan yg ada ayam...muak juga ayam hari... Tp sayur murah... I like.. kedai ada..tp kena tau juga halal haramya.. brg mahal la..of cos berbeza dr Semenanjung..

Owh...ada mknn org Sarawak yg saya suka..mee kolok! Sedap!

Pada hari Ahad ada ada pasar tamu.. Petani2 dr kampug akan datang ke pekan Betong untuk meniaga.. Hmm..tgk gambar ayam tu..antara barangan yang djual di sana.. ada juga kelawar, katak, ulat sagu, sayur2 dan macam2..hehehe... nnt sy amik gambar lg ye..

RM14 seekor

Oklah...nnt sambug lg ye..
Now keje asyik check flight ticket punya price je...yela nk balik Semenanjung..haha... kaya..balik kg naik plane je skrg...

Friday, February 7, 2014

sambungan hmmm...

entry ni sambungan entry hmmm... yg lepas



nampaknya khidmat saya lebih diperlukan oleh anak2 di sarawak..anak2 semenanjung sudah ada guru yg cukup kot..
saya pasrah n redha... pikir positif..nak cari pengalaman di tempat orang...n kumpul duit2 byk2 utk byr hutang dan naik haji secepat mungkin..

oklah..wish me luck ye peps.. nk mendidik anak bangsa..insyaAllah satu pekerjaan yg mulia..
Alhamdulillah impian tercapai sudah..

17hb orientasi di goldcourse, Klang. 18hb fly.... bai bai

##ayat mcm x tersusun je mlm ni..

##impian: bila p sana..nk kurus...muahahahaha

ps: my exbf kt miri...ermmmm....


Tuesday, February 4, 2014

Damia Shawl from TDL siri 6

Assalammualaikum..

Utk peminat TDL, kini Damia shawl dtg lg..
Dgn 10 corak baru pastikan anda tidak ketinggallan mendapatkannya.. 

Ciri-ciri tudung:
Material: high quality chiffon
Saiz: +-185cm x 51xm (lebih panjang & lebih lebar dari dulu)

Harga: RM43 sehelai
Harga borong: RM33 sehelai (minimum 10 helai)
Postage: RM4 (SM) / RM (Sabah, Sarawak & Labuan)



 001



002 



 003



 004



 005



 006



 007



 008



 009



010



Kalau berminat..boleh PM saya di fb atau sms je 0173249676